Αλέξης Μητρόπουλος: Η κινητικότητα στο Δημόσιο δεν προβλέπει όριο ηλικίας!

Ο σταθμάρχης είχε δικαίωμα διορισμού σε αυτή την ηλικία, λόγω νόμων που κάποιοι ψήφισαν αλλά αγνοούν…

Κραυγή αγωνίας και οργής κατά όλων αυτών που κυβέρνησαν και φέρουν την ευθύνη της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, έστειλε η νεολαία στις πορείες, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Αλέξης Μητρόπουλος γνωστός νομικός, εργατολόγος Καθηγητής και πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ .
Ο καθηγητής χαρακτήρισε πρωτόγνωρη, ανείπωτη και καταστροφική την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη για 57 νέους ανθρώπους και ανέφερε ότι ήταν μεγάλη καταστροφή για τη νέα γενιά της πατρίδας μας, από αβελτηρία και διαχρονική ανικανότητα των πολιτικών, να χαθούν τόσα πολλά ελπιδοφόρα νέα παιδιά.

«Κραυγή αγωνίας, οργής κατά
όλων αυτών που κυβέρνησαν»

Οι μεγάλες συγκεντρώσεις ήταν το μήνυμα κατά αυτών που είχαν την ευθύνη τα τελευταία χρόνια διακυβέρνησης της χώρας, κατά αυτών που μας υποσχέθηκαν ότι θα μας βάλουν στα μνημόνια για να μας ξεχρεώσουν και όταν βγήκαμε από τα μνημόνια το δημόσιο χρέος διπλασιάστηκε, από 200 δις € που ήταν το Μάιο του 2010 έγινε 410 δις € σήμερα.
Ο κ. Μητρόπουλος ανέφερε ότι το ιδιωτικό χρέος από 95 δις € τον Μάιο του 2010, πριν μπούμε στα μνημόνια, είναι πλέον 280 δις €, δηλαδή υπερτριπλασιάστηκε.
«Τα μηνύματα της νεολαίας στις πορείες που πήγα με τους φοιτητές μου είναι ότι δεν επικροτούσαν κάποιο κόμμα από αυτά του κυβέρνησαν, αλλά ήταν κραυγή αγωνίας, οργής κατά όλων αυτών που κυβέρνησαν και φέρουν την ευθύνη», επισήμανε ο καθηγητής.

Δεν προβλέφθηκε όριο ηλικίας

Ο κ. Μητρόπουλος είπε ότι το 2010 με τον Ν. 3981 υποχρεώθηκαν 2500 υπάλληλοι του ΟΣΕ έναντι απολύσεως να φύγουν από τον Οργανισμό και τις θυγατρικές του εταιρίες, με νόμο Ραγκούση, Κατσέλη, Ξενογιαννακοπούλου (με την πρώτη κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου), χωρίς να προβλέπεται ηλικιακό όριο μετακίνησης.
Ωστόσο, ανέφερε ότι η καταστροφή ήρθε με διάταξη του νόμου Σκουρλέτη (Ν. 4440/16), όπου επιβλήθηκε κινητικότητα δι’ αποσπάσεως ή μετατάξεως και δεν προβλέφθηκε όριο ηλικίας ενός που θα έφευγε από τον ΟΣΕ και θα πήγαινε σε κάποιο υπουργείο ή το αντίθετο.
«Ενώ ο εσωτερικός οργανισμός του ΟΣΕ έχει ηλικιακό όριο, πάνω από 38 ή πάνω από 42 απαγορεύεται να πρωτοπροσληφθεί κάποιος ως σταθμάρχης, για την κινητικότητα δεν πρόβλεψε ή δεν ήθελε το πολιτικό προσωπικό της προηγούμενης κυβέρνησης, που εφαρμόζει και η σημερινή, να βάλει ηλικιακό όριο, με συνέπεια να έχουμε και 60χρονους και 62χρονους, και 65χρονους σταθμάρχες ή σε δύσκολα πόστα στις ΔΕΚΟ», επισήμανε.
Ο νόμος για την κινητικότητα 4440/2016 (ΦΕΚ Α’ 224) είτε μέσω απόσπασης (άρθρο 12) είτε μέσω μετάταξης (άρθρο 13) δεν προβλέπει συγκεκριμένο όριο ηλικίας. Το κενό τού νόμου (επιλογή του νομοθέτη) άνοιξε τον δρόμο για τη μετακίνηση “ηλικιωμένων” εργαζομένων, παρά τις αντίθετες διατάξεις των εσωτερικών κανονισμών.

Αμορφωσιά και έλλειψη γνώσης

Ο κ. Μητρόπουλος ανέφερε ότι πολλοί δεν γνώριζαν τι ψήφιζαν, διότι είδε ονόματα υπουργών που ευθύνονται ή που δεσμεύονται με αυτούς τους νόμους, να λένε εντελώς τα αντίθετα και αυτό να μην θίγεται. Ο 59χρονος είχε δικαίωμα κατά τον νόμο της κινητικότητας που ισχύει, στα 58 ακόμη και στα 65 του, μετακινούμενος να σπάσει τον ηλικιακό κόφτη και να διοριστεί όπως διορίστηκε στον πιο σημαντικό κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου της πατρίδας μας.
Ο ίδιος είπε ότι δεν υπάρχει δολιότητα από μέρους όσων ισχυρίζονται άλλα σήμερα, ενώ πριν τα ψήφιζαν και το απέδωσε σε … αμορφωσιά και έλλειψη γνώσης.
Επίσης είπε ότι διορίστηκαν και άλλοι άνθρωποι τέτοιας ηλικίας σε άλλες υπηρεσίες και είμαστε τυχεροί που δεν έγινε ατύχημα και πρόσθεσε ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια όταν η Ελλάδα θρηνεί να λέμε ψέματα ή να αποσιωπούμε ζητήματα, όταν υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.