Γονείς σε ρόλο… υγειονομικού, βοηθού εκπαιδευτικού, με ίντερνετ, υπολογιστές αλλά και εκτυπωτές στο σπίτι!

«Η μείωση της ύλης για τις πανελλαδικές είναι δυσανάλογη με τον χρόνο που είναι κλειστά τα σχολεία
Ο Πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ Παναγιώτης Κατηφές μίλησε στο "Ράδιο Ένα 102,5"

Έντονη είναι η αντίδραση και ο προβληματισμός, που επικρατεί στους κόλπους των γονέων, μετά τις ανακοινώσεις για self tests στους μαθητές, προκειμένου να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες.
Ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος (ΑΣΓΜΕ) κ. Παναγιώτης Κατηφές μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Ηλία Κουτσερή και τόνισε πως οι γονείς δεν είναι υγειονομικοί για να διασφαλίσουν τη σωστή διαχείριση του τεστ, απ΄το οποίο εξαρτάται η πρόσβαση στο σχολείο των μαθητών, ενώ έκανε λόγο για ελλιπή μέτρα από το κράτος όλο το διάστημα της πανδημίας για την εξασφάλιση υγιεινής και ασφάλειας στις σχολικές μονάδες.
Προσπάθεια της κυβέρνησης να συνδεθεί η αναγκαιότητα της μόρφωσης με την ατομική ευθύνη εντοπίζει η ΑΣΓΜΕ, με τον κ. Κατηφέ να υπογραμμίζει πως δεν έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα όλο το προηγούμενο διάστημα ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια τα σχολεία και εξέφρασε τόσο τον προβληματισμό των γονέων όσο και την αντίδρασή τους στον τρόπο που θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία.

«Πρέπει να γίνουν τεστ, αλλά δεν
είμαστε γιατροί και νοσοκόμοι»

Επεσήμανε πως δεν έγκειται η διαφωνία στο γεγονός ότι πρέπει να γίνουν τεστ στους μαθητές, μιας και Σύλλογοι, Ενώσεις Γονέων, Ομοσπονδία και ΑΣΓΜΕ εδώ και έναν χρόνο ζητούν την εξέταση των παιδιών τους, αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους γιατρούς και να πάρουν την ευθύνη της σωστής διαχείρισης ενός self test, που με αυτό και μόνο θα μπορούν οι μαθητές να συμμετέχουν τόσο στην δια ζώσης εκπαίδευση.
«Εδώ και ένα χρόνο ζητάμε τεστ και λέμε ότι με ευθύνη του κράτους πρέπει να υπάρχει ιχνηλάτηση και μεσα στα σχολεία, γιατί όσο λειτουργούσαν τα τμήματα, έκλειναν το ένα μετά το άλλο, λόγω κρουσμάτων και δεν υπήρχε ιχνηλάτηση, δεν γινόντουσαν τεστ και πολλοί γονείς απευθύνονταν σε ιδιωτικές δομές για να δουν εάν είναι ασφαλή ή όχι τα παιδιά τους. Ο τρόπος που πάει να καθιερωθεί το μέτρο και να λειτουργήσει ως πανάκεια για να ανοίξουν τα σχολεία, ουσιαστικά για αλλη μια φορά ρίχνει την ευθύνη στους γονείς. Οι γονείς δεν είμαστε υγειονομικοί και δεν μπορεί να συνδέεται η ατομική ευθύνη, εάν έγινε σωστά το τεστ κτλ με το εάν θα πάει το παιδί στο σχολείο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κατηφές.

«Τι θα γίνει με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;»

Συμπλήρωσε δε πως τα σχολεία παραμένουν κλειστά ή ανοιγοκλείνουν, επειδή δεν έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα που να εξασφαλίζουν και την ισότιμη μορφωτική διαδικασία, αλλά και την υγιεινή και ασφάλεια και τόνισε πως είναι ευθύνη του κράτους να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει μαθητής έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μάλιστα ο ίδιος έθεσε και το ερώτημα τι θα γίνει με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μιας και με βάση όσα έχουν βγει στη δημοσιότητα τα self tests προοριζονται για παιδιά άνω των 12 ετών, δηλαδή για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

«Αναγκαιότητα η επιστροφή στα σχολεία»

Ο κ. Κατηφές ανέφερε πως είναι αναγκαιότητα η επιστροφή στα σχολεία των μαθητών της Γ Λυκείου που έχουν τις πανελλήνιες εξετάσεις μπροστά τους, υπογράμμισε όμως πως ούτε ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, που πρέπει να γίνει, ούτε τα self tets τεστ να είναι άλλοθι για την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων Συμπλήρωσε δε πως είναι απαράδεκτο ότι η μείωση της ύλης για τις πανελλαδικές είναι δυσανάλογη με τον χρόνο που είναι κλειστά τα σχολεία, μιας και πέρυσι με λιγότερο χρόνο κλειστά σχολεία, η ύλη είχε μειωθεί κατά 30%.
«Είναι απαράδεκτο εν μέσω πανδημίας να έχουμε και αλλαγές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας με τις αλλαγές, οι οποίες δεν θα έπρεπε να εφαρμοστούν. Όταν συζητούνταν το νομοσχέδιο, η ΑΣΓΜΕ δεν έγινε δεκτή από το Υπουργείο Παιδείας, ενώ τέσσερις φορές αποστείλαμε επιστολή στην Υπουργό ζητώντας συνάντηση και δεν μας έχει δεχτεί ποτέ», είπε ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ.
«Σύνδεση του σχολείου με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας»
Ο κ. Κατηφές συνέδεσε και τα self tests με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας επισημαίνοντας ότι είναι αναγκαιότητα η σύνδεση του σχολείου με αυτή, με σχολικούς νοσηλευτές και ιατρική σχολική υπηρεσία, δομές και υπηρεσίες που πρέπει να παρέχονται στους μαθητές με κρατική μέριμνα με ή χωρίς πανδημία.
Αναφορικά δε με την τηλεκπαίδευση που κι αυτή θα «απαγορεύεται» στους μαθητές που δεν έχουν προσκομίσει τη βεβαίωση του self test, ο κ. Κατηφές χαρακτήρισε έωλη αυτή τη διαδικασία, καθώς υποχρεώνονται οι γονείς, να έχουν μέχρι… εκτυπωτή (!), λέγοντας χαρακτηριστικά «αν το τμήμα του μαθητή έχει κλείσει λόγω κρούσματος πως θα γίνει η τηλεκπαίδευση; Από τη στιγμή που θα είναι σπίτι το παιδί πως δεν του δίνεις τη δυνατότητα να κάνει τηλεκπαίδευση;».

«Υποκριτικό και τιμωρητικό το γεγονός ότι 250.000
μαθητές πέρυσι και φέτος, έμειναν εκτός τηλεκπαίδευσης»

Τέλος, ο ίδιος χαρακτήριστε υποκριτικό και τιμωρητικό το γεγονός ότι 250.000 μαθητές πέρυσι και φέτος, έμειναν εκτός τηλεκπαίδευσης γιατί δεν διαθέτουν τα μέσα. «Υποτίθεται ότι μέχρι τον Φλεβάρη θα έρχονταν σημαντικός αριθμός ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία για να ενισχύσουν τηλεκπαίδευση, είχαν πει για 90.000 τάμπλε κι ακόμη δεν έχει έρθει τίποτα. Σήμερα λένε ότι θα ανοίξει η πλατφόρμα για voucher 200 ευρώ για την αγορά τάμπλετ. Πάλι δεν απευθύνονται στο σύνολο των μαθητών και πάλι ο γονιός θα συνεισφέρει για την αγορά αυτή», κατέληξε ο κ. Κατηφές τονίζοντας πως η πολιτεία θα πρέπει να δει εκτός από τα μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί και τα προβλήματα στην κοινωνικοποίηση και στην ψυχολογία των παιδιών, που είναι τόσο καιρό εκτός σχολείων και να λύσει τα προβλήματα και να δρομολογήσει σχέδιο για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, χωρίς τάξεις με 25 και 30 μαθητές, χωρίς 50.000 εκπαιδευτικά κενά και χωρίς χιλιάδες κενά σε καθαρίστριες.

Η ΑΣΓΜΕ

Σε σχετικό δελτίο Τύπου της ΑΣΓΜΕ, αναφέρεται στο μεταξύ ότι «Φθάνει πια με την ατομική ευθύνη! Δεν θα ανεχτούμε για μια ακόμα φορά την κοροϊδία του σχολείου – ακορντεόν. Να παρθούν ΤΩΡΑ όλα τα απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα ΟΛΩΝ των σχολείων με την παράλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών για την ύλη που δεν μπορεί να καλυφθεί με την τηλεκπαίδευση. Να προσδιοριστεί ημερομηνία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις με ανάλογη μείωση της ύλης, να μην γίνουν προαγωγικές εξετάσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να αξιοποιηθεί ο χρόνος για κάλυψη των μορφωτικών κενών που έχουν διαμορφωθεί».