«Τώρα ανακάλυψε ο πρωθυπουργός τον πληθωρισμό της απληστίας;»

«Καταπέλτης» στο Ράδιο Ένα, η Ευαγγελία Κεκελέκη Γ.Γ. του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών

Με … ευχολόγια, η αγορά δεν τιθασεύεται και στην Ελλάδα έχει καταντήσει ιδεοληψία ότι η αγορά μπορεί να ρυθμιστεί μόνη της και όπου έγιναν προσπάθειες να λειτουργήσει η αγορά για να ρυθμιστεί μόνη της, απέτυχαν οικτρά και οι καταναλωτές το πλήρωσαν πάρα πολύ ακριβά, τόνισε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η Ευαγγελία Κεκελέκη Γ.Γ. Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών ΚΕΠΚΑ, με αφορμή τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για τα μέτρα κατά της ακρίβειας και τα μέτρα για να αντιμετωπιστεί ο «πληθωρισμός της απληστίας».

Η ίδια είπε ότι από την κυβέρνηση δεν υπάρχει βούληση για να λυθεί το πρόβλημα και ο μόνος τρόπος για να τιθασευτεί η αγορά είναι η κατονομασία του άπληστου που αισχροκερδεί.

 

«Η κυβέρνηση θέλει πραγματικά να χτυπήσει την ακρίβεια;»

Όπως είπε, είναι αλήθεια ότι η ακρίβεια πλήττει τα νοικοκυριά και υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα αν η κυβέρνηση θέλει πραγματικά να χτυπήσει την ακρίβεια ή αν θέλει να συνεχίσει να εισπράττει περισσότερα χρήματα από τους έμμεσους φόρους των καταναλωτών ώστε μετά να γυρίζει κάποια από αυτά με τη μορφή επιδόματος, κουπονιών και pass.

«Χθες ανακάλυψε ο πρωθυπουργός τον πληθωρισμό της απληστίας, ενώ τον Σεπτέμβριο η Επιτροπή Ανταγωνισμού διοργάνωσε ημερίδα, στην οποία ήταν το ΚΕΠΚΑ ομιλητής, με θέμα τον πληθωρισμό της απληστίας, όπου τέθηκαν πάρα πολλά ζητήματα και καταλήγουμε ενώ έχουμε χαμηλότερο γενικό πληθωρισμό, να έχουμε στα τρόφιμα αυτό το αίσχος», ανέφερε η γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών.

Η κ. Κεκελέκη τόνισε ότι ήρθε ο πρωθυπουργός μίλησε για την απληστία και διάφορα θέματα, είπε ότι κατανοεί τους καταναλωτές και βάζει τον υπουργό να εξειδικεύσει τα μέτρα.

Εκτός από το τέταρτο μέτρο που αφορά το πλαφόν στο βρεφικό γάλα, ανέφερε, κανένα άλλο μέτρο δεν είναι συγκεκριμένο.

«Τι είναι η «καθαρή τιμή» από το χωράφι στο ράφι;»

Η γραμματέας του Κέντρου διερωτήθηκε τι είναι η «καθαρή τιμή» από το χωράφι στο ράφι και πως θα εφαρμοστεί, αναφέροντας ότι με γενικότητες η απληστία δεν χτυπιέται.

Για το μέτρο των προϊόντων που έχουν πάρει αύξηση και απαγορεύεται να κάνουν προωθητική ενέργεια τους επόμενους τρεις μήνες, τόνισε ότι για κανένα προϊόν τους επόμενους τρεις μήνες δεν πρέπει να γίνει ούτε διαφήμιση, ούτε κάποια προσφορά.

Για το θέμα του περιορισμού των εκπτώσεων που λαμβάνουν τα σούπερ μάρκετ από τους προμηθευτές τους (30%), ώστε οι εκπτώσεις αυτές να περνούν στους καταναλωτές, η κ. Κεκελέκη διερωτήθηκε ότι εάν αυτές οι εκπτώσεις ήταν 50-60%, γιατί μέχρι τώρα δεν περνούσαν και τώρα που γίνεται 30% θα περνάνε;

«Πρέπει να περιμένουμε τον Δεκέμβριο του 2024 για να δούμε την έκπτωση»;

«Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι ότι τα πιστωτικά τιμολόγια στα σούπερ μάρκετ, συνήθως κοβόντουσαν 31 Δεκεμβρίου, ώστε να αλλάξει η χρονιά και να μην περνούν  οι εκπτώσεις στους καταναλωτές. Γιατί η κυβέρνηση έπρεπε να περιμένει τον Ιανουάριο, για να πάρει αυτό το μέτρο, εάν ήθελε να κάνει κάτι γι’ αυτές τις εκπτώσεις να περνάνε στους καταναλωτές. Μήπως πρέπει να περιμένουμε τον Δεκέμβριο του 2024 για να δούμε την έκπτωση»;

Η κ. Κεκελέκη τόνισε ότι με ευχολόγια η αγορά δεν τιθασεύεται και στην Ελλάδα έχει καταντήσει ιδεοληψία ότι η αγορά μπορεί να ρυθμιστεί μόνη της και όπου έγιναν προσπάθειες να λειτουργήσει η αγορά για να ρυθμιστεί μόνη της, απέτυχαν οικτρά και οι καταναλωτές το πλήρωσαν πάρα πολύ ακριβά.

Όσον αφορά στους ελέγχους και τα 13 εκ. € προστίμων που βεβαιώθηκαν, ανέφερε ότι η ακρίβεια χτυπάει την Ελλάδα εδώ και 2,5 χρόνια, η κυβέρνηση επέβαλε αυτά τα πρόστιμα, χαίρεται, γι’ αυτό το λέει και το ξαναλέει.

 

 

«Να γίνουν σοβαροί έλεγχοι. Υπάρχουν εργαλεία, μέχρι και τεχνητή νοημοσύνη»

Η ΓΓ του ΚΕΚΠΑ ζήτησε να γίνουν σοβαροί έλεγχοι, καθώς υπάρχουν ηλεκτρονικά εργαλεία και τεχνητή νοημοσύνη, που αν της δώσει κάποιος σωστά στοιχεία και της ζητήσει σωστά στοιχεία σε λιγότερο από μια ώρα μπορεί να έχει σαρώσει όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με είδη καθημερινής χρήσης και να βρει ποιός έχει αυξήσει τιμή, ποιος έχει αισχροκερδίσει  και εμείς λέμε για τους ελέγχους της ΔΙΜΕΑ και πόσοι είναι αυτοί.

Η Γαλλία, ανέφερε ότι  ενημέρωσε την ευρωπαϊκή επιτροπή για το μέτρο που θα λάβει για όσους κάνουν το τρικ, ίδια συσκευασία μικρότερη ποσότητα, για τρεις μήνες στη συσκευασία θα αναφέρει ότι μειώθηκε η ποσότητα και η τιμή μονάδας του έχει αυξηθεί με την παλιά και τη νέα τιμή, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει και να επιλέγει.

Η ΓΓ του ΚΕΚΠΑ ανέφερε ότι στην Ελλάδα υποβλήθηκε πρόστιμο μαμούθ σε δύο πολυεθνικές για αντίστοιχα προϊόντα που δεν ανακοινώθηκαν και πρέπει τώρα ο καταναλωτής να ψάχνει στο σούπερ μάρκετ ποια …προϊόντα είναι. Ακόμη είπε ότι οι καταναλωτικές οργανώσεις, από τη στιγμή που υπάρχουν στοιχεία, προχωρούν σε μποϋκοτάζ συγκεκριμένων προϊόντων, αν και κάποιοι ακόμη και μέσα από το υπουργείο τους έλεγαν να προσέχουν, γιατί οι εταιρίες υποτίθεται ότι μπορούσαν να στραφούν  εναντίον τους.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.