Ξεναγοί: Ούτε το 2026 δεν θα προλάβουμε τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Βόλου!

Χάνουν το 60-70% των εσόδων τους, αβέβαιο πότε θα γίνει λειτουργικό

Φόβοι ότι θα χαθούν τα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι του Βόλου όχι μόνο του χρόνου το καλοκαίρι, αλλά και το 2026 (!) εκφράζουν οι ξεναγοί, οι οποίοι σε συνεργασία με τους επαγγελματίες που επίσης πλήττονται, ψάχνουν λύσεις και προσπαθούν να κινητοποιήσουν τους αρμόδιους, ώστε το πρόβλημα που υπάρχει με τις φερτές ύλες που έπεσαν στον πυθμένα του λιμανιού από τις κακοκαιρίες  Daniel και Helias και μείωσαν το βάθος, να βρει λύση και να προσεγγίζουν ξανά μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

Έχουν σταλεί επιστολές, αλλά…

Στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, μίλησε ο Νικόλαος Βαλωμένος εκπρόσωπος διπλωματούχων ξεναγών Βόλου και Λάρισας, ο οποίος είπε ότι εδώ και ένα μήνα έχουν σταλεί επιστολές στους αρμόδιους, ωστόσο δεν υπήρξε απάντηση και με άλλους φορείς που επίσης πλήττονται, όπως τουριστικοί πράκτορες, οδηγοί λεωφορείων, ταξί, ενώ επιδιώκεται επαφή με τον Εμπορικό Σύλλογο και τα καταστήματα εστίασης, ώστε όλοι μαζί να μπορέσουν να διεκδικήσουν λύσεις.

«Το θέμα έχει αφεθεί στην τύχη του, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση, φέτος, απ’ ότι φαίνεται έρχονται τα μισά κρουαζιερόπλοια και αν κλείσει το λιμάνι δεν ξέρουμε πότε θα γίνει λειτουργικό ξανά, όχι μόνο για το 2025, αλλά και για το 2026…», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαλωμένος.

Κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες

Όπως εξήγησε, κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες και πόσο καιρό θα απαιτηθεί για εκβάθυνση, γιατί ο υπουργός κ. Χατζηδάκης είπε πει ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν 16 μήνες. Αν οι εργασίες ξεκινήσουν μετά το τέλος της φετινής σεζόν, ουσιαστικά θα χάσουμε άλλες δύο σεζόν…

Ο εκπρόσωπος των ξεναγών ανέφερε ότι το λιμάνι του Βόλου προσελκύει 40-50 κρουαζιερόπλοια και αν φύγουν, είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν ξανά…

Σύμφωνα με τον κ. Βαλωμένο, κέρδος από τα κρουαζιερόπλοια έχουν ο Βόλος, το Πήλιο, τα Μετέωρα, μέσω εκδρομών και τα χρήματα αυτά πέφτουν στην τοπική αγορά.

Μπορούν να δένουν σε άλλα σημεία τα κρουαζιερόπλοια

Τα κρουαζιερόπλοια για τους διπλωματούχους ξεναγούς αποτελούν το 60-70% των εσόδων τους, γιατί ο Βόλος δεν είναι τόσο τουριστικός όσο θα έπρεπε ως προορισμός, με αποτέλεσμα να ζουν από τις σχολικές εκδρομές 1-2 μήνες τον χρόνο και τα κρουαζιερόπλοια, καθώς το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου πηγαίνει κάθε χρόνο και χειρότερα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εναλλακτική επιλογή.

Ο κ. Βαλωμένος πρότεινε, μέχρι να γίνει οι εργασίες εκβάθυνσης του λιμένος στο σημείο που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, να μπορούν να εξυπηρετηθούν σε άλλα σημεία του λιμανιού που είναι λειτουργικά (εμπορικός ή επιβατικός λιμένας) ή να μένουν αρόδο και ο κόσμος να βγαίνει στην πόλη με λάντζες. Όπως είπε, αν υπάρχει θέληση από τους αρμόδιους φορείς μπορεί το λιμάνι να εξυπηρετήσει τα κρουαζιερόπλοια, προσωρινά.

Ωστόσο, αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, οι ξεναγοί θα αναγκαστούν να ζητήσουν αποζημιώσεις, αν και οι ίδιοι δεν το θέλουν, αλλά επιθυμούν να δουλέψουν, ανέφερε ο εκπρόσωπος.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.